čeština

Přednášející

Beatriz Esesarte Mexiko
25.4.1962

4.10.2014 15.00 - 15.30

Role instruktora a rodiče při výuce plavání kojenců a batolat

Cíl přednášky

  • Plavecká práce v Mexiku.
  • Role instruktora spolupracujícího s rodiči pro nejlepší výsledek se zárukou učení dítěte plaveckým procesům.

Obsah přednášky

  • Instruktor:
    Kulturní vysílač a prostředník procesu výuky plavání.
    Uctivý prostředník mezi matkou / dítětem a vodním kontextem.
    Garant procesu učení prostřednictvím pozorování a intervence.
    Promotor fylogenetických kompetencí mezi matkou a dítětem.
    Vysílač znalostí pro skupiny rodičů.
    Uživatel pedagogických nástrojů v procesu učení.
    Pozorovatel dovedností matky a miminka.
  • Rodič:
    Matka jako hlavní vysílač fylogenetického dědictví.
    Ontologický a sociologický ochránce rozvoje.
    Role otce.
    Z celkové závislosti do celkové autonomie.
    Vědomí své vlastní účasti v procesu.
    Otevřený a sebevědomý postoj.

Vystudovala

Pedagogiku a postgraduální psychomotoriku (Career Pedagogy, Postgrade Psychomotricity).

Pracuje

ACUARELA, Educación Acuasomática - generální ředitelka.

Životopis

Narodila se v Oaxace v Mexiku roku 1962.

Je pedagožkou se specializací na vodní psychomotoriku pro všechny věkové kategorie.

Před 26 lety založila společnost Acuarela, Educación Acuasomática.

Je průkopnicí psychomotorických základů v procesu učení v Mexiku.

Je předsedkyní organizačního výboru "IV. Světového Kongresu Dětského Vodního Vzdělávání" (s účastí 23 zemí, 450 účastníků).

Jako mluvčí se účastnila množství kongresů na národní i mezinárodní úrovni.

Je spoluautorkou knihy “Baby Swimming: An Affective Approach Proposal”.

Obhajuje uplatnění pedagogiky v učení se plaveckým procesům všech věkových kategorií.

Vyvinula specializované plavecké bazény pro různé věkové skupiny a fyzikální podmínky, s přizpůsobením architektury bazénu lidskému vývoji.

Byla oceněná cenou Virginie Hunt Newman 2013, Světovým vodním dětským kongresem. (WABC-Mezinárodní plavecká síň slávy).

Vyvinula "Aquasomatické vzdělávání", nový vzdělávací trend založený na teorii evoluce lidského pohybu navržené Vitor da Fonseca.

Působí jako členka představenstva Vzdělávacího kongresu Jeden Svět.

Výsledky činnosti

Její škola začala s 26 studenty týdně, nyní má více než 3 tisíce týdně.

Vede skupinu angažovaných pracovníků a vyvíjí novou školu.

Vyvinula učení o plaveckém bazénu a přizpůsobení bazénu lidským potřebám (pro začínající, starší, hendikepované), pro užití si vody bezpečným a příjemným způsobem.

V psychomotorické teorii našla možnost vývoje své vlastní pedagogiky, která se nazývá Aquasomatic Education, vedoucí k výuce přizpůsobené takovým způsobem, aby tělo mohlo samo prozkoumávat vodu a přizpůsobovat se v ní přirozenou cestou, za využití architektury bazénu a výukových procesů.

Záliby a koníčky

Je čtvrtá ze 7-mi bratrů a sester, má hodně bratranců, strýců, tet, synovců, neteří a velice ji těší s nimi být.

Miluje cestování a setkávání s lidmi, angažovanými v její společnosti.

Je součástí Community Association, která pomáhá zlepšovat okolí.

Ráda studuje a také pobývá s přáteli, kteří jsou pokladem jejího života.

Miluje psaní a meditaci.

V současné době se stará o své dva rodiče, kteří jsou již staří a potřebují hodně pomoci. Je ráda, že má šanci dát jim zpět trošku toho, co ona sama obdržela od nich.